پزشکیان: ارتباط‌مان با عربستان مصر و اردن را تقویت کنیم

رئیس‌جمهور در نشست خبری بیان کرد: موافقتنامه مشترکی که در رابطه با برنامه ۲۵ ساله نوشته شده است یکی از مواردی است که می‌توانیم بر روی آن متمرکز شویم و آن را عملیاتی کنیم

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار سی سی تی وی چین در مورد اینکه روابط و مناسبات ۲ جانبه میان ایران و چین در آینده را چگونه می‌بیند، گفت: ما با کشور چین تاکنون ارتباط و تعاملات بسیار خوبی داشته‌ایم به‌گونه‌ای که بیشتر ارتباطات ما هم امروزه با چین، روسیه و کشورهای همسایه بوده است.

وی ضمن قدردانی از چین بابت میانجی‌گری برای حل مشکلات میان ایران و عربستان سعودی، اظهار کرد: این یک قدم بزرگ برای هماهنگی در منطقه است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: موافقتنامه مشترکی که در رابطه با برنامه ۲۵ ساله نوشته شده است یکی از مواردی است که می‌توانیم بر روی آن متمرکز شویم و آن را عملیاتی کنیم لذا بنده به عنوان رئیس‌جمهور مصمم هستم آنچه را که نوشته شده و قرار بود اجرا شود آن را عملیاتی کنیم.

پزشکیان بیان کرد: در رابطه با راه‌های ارتباطی که بین کشورهای منطقه شکل گرفته این نیز می‌تواند هدف کشور چین را هم در دسترسی به بازارهای ایران و هم بازارهای ما به چین را کاملاً تطبیق و هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم شاه راه‌هایی را درست کنیم که در گذشته در مسیر ابریشم وجود داشته است، گفت: ما با کشور چین یک شریک همراه و استراتژیکی خواهیم بود و این را تقویت خواهیم کرد و در ارتباطات بعدی نیز که با یکدیگر خواهیم داشت تلاش خواهیم کرد آنچه را که نوشته شده، عملیاتی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس